Film Kapi, vode, ratnici (1962.)

81 min

KRENI GLEDATI Kapi, vode, ratnici

Uživaj u velikom izboru filmova i serija za samo 30 kn/mjesečno

Trodjelni omnibus tadašnjih polaznika Kino kluba Beograd.

1962.

81 min

FULL HD

Srbija

Godine 1962. Pulski festival obilovao je atraktivnim filmovima, među kojima su se izdvajali Kozara Veljka Bulajića, Saša Radenka Ostojića, Prekobrojna Branka Bauera, Čudna devojka Jovana Živanovića i Dr Soje Jovanović, međutim, kritika nije bila zadovoljna, sve su to bila ostvarenja klasičnog redateljskog prosedea, a manjkalo je  reprezentanata modernog autorskog filma poput Plesa v dežju Boštjana Hladnika i Dvoje Aleksandra Petrovića s Pule '61. Tada je prikazan triptih Kapi, vode, ratnici i dvorana Festivalskog centra prolamala se od pljeska i usklika: „Bravo amateri!“. Kakvi amateri na festivalu profesionalnog dugog igranog filma? Pa, članovi Kino kluba Beograd napravili su tri kratka filma, koje je sarajevsko poduzeće Sutjeska film povezalo u jednu cjelinu i prijavilo na festival. Primljeni su u konkurenciju, što im je već bila dovoljna pohvala, na neki poseban odjek u kinima nisu baš računali.

Priča Kapi Kokana Rakonjca izrazito je novovalnog štiha, odigrava se u urbanom ambijentu (beogradske ulice), a protagonisti su mladi par pred raskidom. On (Dušan Janićijević) već je umoran od života, utjehu nalazi u alkoholu, a ona (beogradska kiparica i povremena glumica Olga Vujadinović) previše je dinamična da bi se samo tako predala. Žive vode Živojina Pavlovića snimljene su bez dijaloga, u malom mjestu pokraj rijeke, gdje svi saobraćaju čamcima, zaluta ilegalac (Janez Vrhovec), u potrazi za skrovištem. U njega se zaljubi djevojka koju tu nitko ne razumije (redateljeva supruga Snežana Lukić), nudi mu utočište, ali njihova idila ne traje dugo. Treća priča Mali škver Marka Babca ne izlazi iz jedne sobe, bolničkog odjela u kojem leže dva teško ranjena prijatelja (Stole Aranđelović i Ljuba Tadić). Prvi, koga zovu Optimist, leži kraj prozora i priča svom susjedu Pesimistu kako prati svakodnevne susrete dvoje ljubavnika na malom škveru, što ovoga dovodi na rub očaja. Kad Optimist umre i Pesimist dospije na njegovo mjesto, shvati da je bio žrtva prevare.

Sva tri redatelja poslije su se uključila u profesionalnu kinematografiju, Babac prvenstveno kao montažer, a Pavlović i Rakonjac kao redatelji. Po sličnom su modelu napravili i film Grad (1963.), također za Sutjeska film, ali taj je zabranjen zbog ugođaja beznađa, što je bio jedini takav slučaj u ondašnjoj kinematografiji.  

 

Autor teksta: Nenad Polimac

Glumci &
Ekipa

Cjelokupna ekipa filma >

Scenarij

DOP